Календарне планування для 8 класу
Пор. № |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть год. |
Дата 8 - А |
Примітка |
|
||||
1 |
Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу |
|
|
|
|
||||
|
Повторення та узагальнення вивченого. Пунктуація (2 год.) |
|
|
|
|
||||
2 |
Словосполучення і речення; члени речення; звертання; вставні слова. Просте і складне речення |
|
|
|
|
||||
3 |
Пряма мова і діалог |
. |
|
|
|
||||
|
Синтаксис. Пунктуація(4год.) |
|
|
|
|
||||
4 5 |
Словосполучення. Будова і види словосполучень за способами вираження головного слова |
|
|
|
|
||||
6 |
Речення. Види речень за метою висловлювання. Окличні речення(повторення). Речення прості та складні(повторення), односкладні та двоскладні речення |
|
|
|
|
||||
7 |
Порядок слів у реченні. Інверсія. Логічний наголос |
|
|
|
|
||||
8 |
РЗМ №1. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі мовлення. Різновиди аудіювання:ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Навчальне аудіювання, вивчальне читання(практично). |
|
|
|
|
||||
|
Просте речення. Двоскладне речення (10 год.) |
|
|
|
|
||||
9 |
Підмет і присудок. Способи вираження підмета. |
|
|
|
|
||||
10 11 |
Простий і складений дієслівний та іменний присудки |
|
|
|
|
||||
12 |
Тире між підметом і присудком |
|
|
|
|
||||
13 |
Означення як другорядний член речення |
|
|
|
|
||||
14 |
Прикладка як різновид означення. |
|
|
|
|
||||
15 |
Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки |
|
|
|
|
||||
16 |
Додаток як другорядний член речення. Способи його вираження |
|
|
|
|
||||
17 |
Обставина. Види обставин. Способи їх вираження |
|
|
|
|
||||
18 |
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами |
|
|
|
|
||||
19 |
Контрольна робота №1. Тестування. Читання мовчки |
|
|
|
|
||||
|
Односкладні речення. Неповні речення (7 год.) |
|
|
|
|
||||
20 |
РЗМ №2. Особливості побудови і опису місцевості. Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі |
|
|
|
|
||||
21 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Означено-особові речення |
|
|
|
|
||||
22 |
Неозначено-особові речення |
|
|
|
|
||||
23 |
Узагальнено-особові речення. Безособові речення |
. |
|
|
|
||||
24 25 |
РЗМ №3-4. Контрольний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі |
|
|
|
|
||||
26 |
Односкладні речення з головним членом підметом(називні) |
|
|
|
|
||||
27 |
Повні і неповні речення |
|
|
|
|
||||
28 |
Тире в неповних реченнях |
|
|
|
|
||||
29 |
РЗМ №5. Контрольний твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у худ. стилі |
|
|
|
|
||||
30 |
Контрольний диктант за 1 семестр |
|
|
|
|
||||
31 |
РЗМ №6. Створення діалогу дискусійного характеру, пов’язаного з життєвим досвідом |
|
|
|
|
||||
32 |
Контрольна робота №2. Тестування |
|
|
|
|
||||
|
Речення з однорідними членами (6 год.) |
|
|
|
|
||||
33 |
Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком |
|
|
|
|
||||
34 |
Речення з кількома рядами однорідних членів |
|
|
|
|
||||
35 |
РЗМ №7. Особливості побудови опису пам’яток історії та культури. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в науковому стилі |
|
|
|
|
||||
36 |
Однорідні й неоднорідні означення |
|
|
|
|
||||
37 |
Кома між однорідними членами |
|
|
|
|
||||
38 |
Узагальнюючі слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнюючих словах |
|
|
|
|
||||
39 40 |
РЗМ №8-9 Контрольний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в публіцистичному стилі |
|
|
|
|
||||
|
Речення зі звертаннями, вставними словами(словосполученнями, реченнями). (7 годин) |
|
|
|
|
||||
41 |
Звертання непоширені й поширені |
|
|
|
|
||||
42 |
Розділові знаки при звертанні |
|
|
|
|
||||
43 44 |
РЗМ №10-11. Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю із творчим завданням. |
|
|
|
|||||
45 46 |
Вставні слова (словосполучення, речення) |
|
|
|
|||||
47 |
РЗМ №12. Усний твір-опис пам’яток історії і культури за картиною в публіцистичному стилі |
|
|
|
|||||
48 49 |
Розділові знаки при вставних словах словосполученнях, реченнях |
|
|
|
|||||
50 |
Контрольна робота №3. Тестування. Аудіювання |
|
|
|
|||||
|
Речення з відокремленими членами (10 год) |
|
|
|
|||||
51 |
Поняття про відокремлення |
|
|
|
|||||
52 |
РЗМ №13. Ділові папери. Протокол |
|
|
|
|||||
53 54 |
Відокремлені означення. Розділові знаки при них |
|
|
|
|||||
55 56 |
Відокремлені прикладки. Розділові знаки при них |
|
|
|
|||||
57 |
РЗМ №14. Письмовий твір-опис пам’яток історії і культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі |
|
|
|
|||||
58 59 |
Відокремлені додатки. Розділові знаки при них |
|
|
|
|||||
60 61 |
Відокремлені обставини. Розділові знаки при них |
|
|
|
|||||
62 63 |
РЗМ№15-16 Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі |
|
|
|
|||||
64 65 |
Відокремлені уточнюючі члени речення. Інтонація речень з уточнюючими членами |
|
|
|
|||||
66 |
Контрольний диктант за 2 семестр |
|
|
|
|||||
67 |
РЗМ №17. Письмовий твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням) |
|
|
|
|||||
68 |
РЗМ № 18 Повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі |
|
|
|
|||||
69 |
Повторення наприкінці року відомостей про просте речення |
|
|
|
|||||
70 |
Контрольна робота №4. Тестування. Читання вголос |
|
|
|
|||||
5 клас
№ п/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
||
1. |
Вступ. Слово в житті людини. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Т.л.: образне слово |
1 |
|
||
Світ фантазії, мудрості
|
|||||
2. |
Міфи і легенди українців. Первісні уявлення про всесвіт і людину. «Про зоряний Віз». Т.л.: міф, фольклор, легенда |
1 |
|
||
3. |
Міфи і легенди українців: «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня», «Дажбог». Первісні уявлення про Всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки |
1 |
|
||
4. |
Міфи і легенди українців: «Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі». Добро і зло, їхня роль у житті |
1 |
|
||
5. |
Народні перекази: «Білгородський кисіль», «Прийом у запорожців», «Ой Морозе-Морозенку». Лицарство та відвага запорозьких козаків Т.л.: переказ |
1 |
|
||
6. |
Народні казки. Тематика народних казок, їх різновиди. Т.л.: народна казка |
1 |
|
||
7. |
«Про правду і кривду». Побудова казки. Яскравий національний колорит |
1 |
|
||
8. |
«Мудра дівчина». Народне уявлення про добро і зло в казці |
1 |
|
||
9. |
«Мудра дівчина». Яскравий національний колорит твору |
1 |
|
||
10. |
«Ох». Народне уявлення про добро і зло в казці |
1 |
|
||
11. |
«Летючий корабель». Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного у казці |
1 |
|
||
12. |
ПЧ «Яйце-райце». Аналіз змісту казки, її різновид |
1 |
|
||
13. |
РМ Народні казки. Самостійне складання казок |
1 |
|
||
14. |
Література рідного краю.
|
1 |
|
||
15. |
Контрольна робота. Відповіді на питання |
1 |
|
||
16. |
Літературні казки. Іван Франко «Фарбований Лис». Дитинство письменника. І.Франко-казкар (зб. «Коли ще звірі говорили») |
1 |
|
||
17. |
Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні персонажі, другорядні Т.л.: літературна казка |
1 |
|
||
18. |
Іван Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру |
1 |
|
||
19. |
Іван Франко. «Фарбований Лис». Мова автора і мова персонажів |
1 |
|
||
20. |
РМ Усний твір-характеристика героя твору |
1 |
|
||
21. |
ПЧ Іван Франко. Збірка «Коли ще звірі говорили». Казка «Осел і Лев». Зміст казки, особливості літературної казки, її відмінність од народної |
1 |
|
||
22. |
Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Образи фантастичних істот , створені уявою автора на основі українського фольклору |
1 |
|
||
23. |
Василь Королів-Старий «Хуха-Моховинка». Світлий, життєствердний погляд на світ. Т.л.: портрет |
1 |
|
||
24. |
В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія та Лоскотона |
1 |
|
||
25. |
В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія та сучасне життя. Т.л.: віршована мова( рими, строфа, ритм) |
1 |
|
||
26. |
Виразне читання казок прозової та віршованої мови |
1 |
|
||
27. |
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці |
1 |
|
||
28. |
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці |
1 |
|
||
29. |
Елементи незвичайності в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців |
1 |
|
||
30. |
Своєрідність композиції твору. Особливості його мови |
1 |
|
||
31. |
Література рідного краю |
1 |
|
||
32. |
Контрольна робота. Відповіді на питання |
1 |
|
||
33. |
Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Т.л.: загадка |
1 |
|
||
34. |
Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин) |
1 |
|
||
35. |
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та його оцінка в прислів’ях і приказках. Т.л.: прислів’я, приказка |
1 |
|
||
36. |
Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості |
1 |
|
||
37. |
РМ Складання оповідання за прислів’ям |
1 |
|
||
38. |
Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар. «Химерний-маленький?», «Хто розмовляє?». Фольклорна основа віршованих загадок |
1 |
|
||
39. |
«Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто сестра і брат ». Життєствердний пафос віршів. Особливості поетичної мови. Т.л.: акровірш, порівняння |
1 |
|
||
40. |
Контрольна робота. Відповіді на питання |
1 |
|
||
Історичне минуле нашого народу
|
|||||
41. |
«Повість временних літ» - найдавніший літопис нашого народу. Літописні оповіді: «Три брати-Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава». Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів Т.л.: літописи |
1 |
|
||
42. |
Літописні оповіді: «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість тощо |
1 |
|
||
44. |
Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі, любов до рідної землі |
1 |
|
||
45. |
Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки Т.л.: драматичний твір і його побудова, гіпербола |
1 |
|
||
46. |
Виразне читання поезій О.Олеся |
1 |
|
||
47. |
Контрольна робота . Контрольний твір за вивченими творами |
1 |
|
||
Рідна Україна. Світ природи
|
|||||
48. |
Тарас Шевченко. Розповідь про поета, його дитинство ( на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах») |
1 |
|
||
49. |
Т.Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…», «Садок вишневий коло хати». Картини довколишнього світу природи Т.л.: персоніфікація, ліричний твір |
1 |
|
||
50. |
ПЧ Т.Шевченко. «Сонце заходить», «Над Дніпровою сагою» та інші |
1 |
|
||
51. |
Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. «Не бував ти у наших краях!». Майстерне відтворення краси природи |
1 |
|
||
52. |
Павло Тичина. «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова Т.л.: метафора, епітет |
1 |
|
||
53. |
Література рідного краю |
1 |
|
||
54. |
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. «Лось». Зміст твору Т.л.: оповідання |
1 |
|
||
55. |
Євген Гуцало. «Лось». Вічне протистояння добра і зла. Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра |
1 |
|
||
56. |
Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань |
1 |
|
||
57. |
Євген Гуцало. «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…». Дивовижний світ рідної природи |
1 |
|
||
58. |
ПЧ Олена Пчілка «Сосонка». Вічна проблема добра і зла у творі |
1 |
|
||
59. |
РМ Контрольний твір-характеристика персонажа |
1 |
|
||
60. |
Максим Рильський. Відомості про поета. «Дощ». Вміння поета бачити красу рідної природи |
1 |
|
||
61. |
Максим Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…». Краса рідної природи, єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям |
1 |
|
||
62. |
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини |
1 |
|
||
63. |
Григір Тютюнник. «Дивак». Паралельність і єдність двох світів – природи і людини. Образ доброго хлопчика Олеся |
1 |
|
||
64. |
Микола Вінграновський. «Перша колискова», «Бабусин дощ», «Сама собою річка ця тече…». Поезія – особливий спосіб вираження почуттів людини. Висловлення поетичною мовою любові до дитини і турботи про неї |
1 |
|
||
65. |
М.Вінграновський. «Сіроманець». Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка |
1 |
|
||
66. |
Гуманізм повісті. Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки |
1 |
|
||
67. |
Література рідного краю |
1 |
|
||
68. |
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення |
1 |
|
||
69. |
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення |
1 |
|
||
70. |
Контрольна робота. Усний залік |
1 |
|
||