Дивошкола

 

Календарне планування для 8 класу

Пор.

 №

 

Зміст навчального матеріалу

К-сть

 год.

Дата

8 - А

Примітка

 

1

Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу

 

 

 

 

 

Повторення та узагальнення вивченого. Пунктуація (2 год.)

 

 

 

 

2

Словосполучення і речення; члени речення; звертання; вставні слова. Просте і складне речення

 

 

 

 

3

Пряма мова і діалог

.

 

 

 

 

Синтаксис. Пунктуація(4год.)

 

 

 

 

4

5

Словосполучення. Будова і види словосполучень за способами вираження головного слова

 

 

 

 

6

Речення. Види речень за метою висловлювання. Окличні речення(повторення). Речення прості та складні(повторення), односкладні та двоскладні речення

 

 

 

 

7

Порядок слів у реченні. Інверсія. Логічний наголос

 

 

 

 

8

РЗМ №1. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі мовлення. Різновиди аудіювання:ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Навчальне аудіювання, вивчальне читання(практично).

 

 

 

 

 

Просте речення. Двоскладне речення (10 год.)

 

 

 

 

9

Підмет і присудок. Способи вираження підмета.

 

 

 

 

10

11

Простий і складений  дієслівний та іменний присудки

 

 

 

 

12

Тире між підметом і присудком

 

 

 

 

13

Означення як другорядний член речення

 

 

 

 

14

Прикладка як різновид означення.

 

 

 

 

15

Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки

 

 

 

 

16

Додаток як другорядний член речення. Способи його вираження

 

 

 

 

17

Обставина. Види обставин. Способи їх вираження

 

 

 

 

18

Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами

 

 

 

 

19

Контрольна робота №1. Тестування. Читання мовчки

 

 

 

 

 

Односкладні речення. Неповні речення (7 год.)

 

 

 

 

20

РЗМ №2. Особливості побудови і опису місцевості. Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі

 

 

 

 

21

Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Означено-особові речення

 

 

 

 

22

Неозначено-особові речення

 

 

 

 

23

Узагальнено-особові речення. Безособові речення

.

 

 

 

24

25

РЗМ №3-4. Контрольний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі

 

 

 

 

26

Односкладні речення з головним членом підметом(називні)

 

 

 

 

27

 Повні і неповні речення

 

 

 

 

28

Тире в неповних реченнях

 

 

 

 

29

РЗМ №5. Контрольний твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у худ. стилі

 

 

 

 

30

Контрольний диктант за 1 семестр

 

 

 

 

31

РЗМ №6. Створення діалогу дискусійного характеру, пов’язаного з життєвим досвідом

 

 

 

 

32

Контрольна робота №2. Тестування

 

 

 

 

 

Речення з однорідними членами

(6 год.)

 

 

 

 

33

Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком

 

 

 

 

34

Речення з кількома рядами однорідних членів

 

 

 

 

35

РЗМ №7.  Особливості побудови опису пам’яток історії та культури. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису    пам’яток історії та культури в науковому стилі

 

 

 

 

36

Однорідні й неоднорідні означення

 

 

 

 

37

Кома між однорідними членами

 

 

 

 

38

Узагальнюючі слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнюючих словах

 

 

 

 

39

40

РЗМ №8-9 Контрольний  переказ розповідного тексту з елементами опису    пам’яток історії та культури в публіцистичному стилі

 

 

 

 

 

Речення зі звертаннями, вставними словами(словосполученнями, реченнями).  (7 годин)

 

 

 

 

41

Звертання непоширені й поширені

 

 

 

 

42

Розділові знаки при звертанні

 

 

 

 

43

44

РЗМ №10-11. Письмовий докладний переказ розповідного тексту  художнього стилю із творчим завданням.

 

 

 

45

46

Вставні слова (словосполучення, речення)

 

 

 

47

РЗМ №12. Усний твір-опис пам’яток історії і культури за картиною в публіцистичному стилі

 

 

 

48

49

Розділові знаки при вставних словах словосполученнях, реченнях 

 

 

 

50

Контрольна робота №3. Тестування. Аудіювання

 

 

 

 

Речення з відокремленими членами (10 год)

 

 

 

51

Поняття про відокремлення

 

 

 

52

РЗМ №13. Ділові папери. Протокол

 

 

 

53

54

Відокремлені означення. Розділові знаки при них

 

 

 

55

56

Відокремлені прикладки. Розділові знаки при них

 

 

 

57

РЗМ №14. Письмовий твір-опис пам’яток історії і культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі

 

 

 

58

59

Відокремлені додатки. Розділові знаки при них

 

 

 

60

61

Відокремлені обставини. Розділові знаки при них

 

 

 

62

63

РЗМ№15-16 Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі

 

 

 

64

65

Відокремлені уточнюючі члени речення. Інтонація речень з уточнюючими членами

 

 

 

66

Контрольний диктант за 2 семестр

 

 

 

67

РЗМ №17. Письмовий твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням)

 

 

 

68

РЗМ № 18 Повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі

 

 

 

69

Повторення наприкінці року відомостей про просте    речення

 

 

 

70

Контрольна робота №4. Тестування. Читання вголос

 

 

 

                   

5 клас

п/п

Тема уроку

К-сть годин

    Дата

1.

Вступ. Слово в житті людини. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи.

Т.л.: образне слово

1

 

Світ фантазії, мудрості

 

2.

Міфи і легенди українців. Первісні уявлення про всесвіт і людину. «Про зоряний Віз».

Т.л.: міф, фольклор, легенда

1

 

3.

Міфи і легенди українців: «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня», «Дажбог». Первісні уявлення про Всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки

1

 

4.

Міфи і легенди українців: «Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі». Добро і зло, їхня роль у житті

1

 

5.

Народні перекази: «Білгородський кисіль», «Прийом у запорожців», «Ой Морозе-Морозенку».  Лицарство та відвага запорозьких козаків

Т.л.: переказ

1

 

6.

Народні казки. Тематика народних казок, їх різновиди.

Т.л.: народна казка

1

 

7.

«Про правду і кривду». Побудова казки. Яскравий національний колорит

1

 

8.

«Мудра дівчина». Народне уявлення про добро і зло в казці

1

 

9.

«Мудра дівчина». Яскравий національний колорит твору

1

 

10.

«Ох». Народне уявлення про добро і зло в казці

1

 

11.

«Летючий корабель».  Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного у казці

1

 

12.

ПЧ «Яйце-райце». Аналіз змісту казки, її різновид

1

 

13.

РМ  Народні казки. Самостійне складання казок

1

 

14.

Література рідного краю.

 

1

 

15.

Контрольна робота.  Відповіді на питання

1

 

16.

Літературні  казки. Іван Франко «Фарбований Лис». Дитинство письменника. І.Франко-казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»)

1

 

17.

Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні персонажі, другорядні

Т.л.: літературна казка

1

 

18.

Іван Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру

1

 

19.

Іван Франко. «Фарбований Лис». Мова автора і мова персонажів

1

 

20.

РМ Усний твір-характеристика героя твору

1

 

21.

ПЧ Іван Франко. Збірка «Коли ще звірі говорили». Казка «Осел і Лев». Зміст казки, особливості літературної казки, її відмінність од народної

1

 

22.

Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Образи фантастичних істот , створені уявою автора на основі українського фольклору

1

 

23.

Василь Королів-Старий «Хуха-Моховинка». Світлий, життєствердний погляд на світ.

Т.л.: портрет

1

 

24.

В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія та Лоскотона

1

 

25.

В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія та сучасне життя.

Т.л.: віршована мова( рими, строфа, ритм)

1

 

26.

Виразне читання казок прозової та віршованої мови

1

 

27.

Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці

1

 

28.

Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці

1

 

29.

Елементи незвичайності в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців

1

 

30.

Своєрідність композиції твору. Особливості його мови

1

 

31.

Література рідного краю

1

 

32.

Контрольна робота.  Відповіді на питання

1

 

33.

Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і  форми загадок.

Т.л.: загадка

1

 

34.

Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин)

1

 

35.

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та його оцінка в прислів’ях і приказках.

Т.л.: прислів’я, приказка

1

 

36.

Краса і мудрість цього жанру усної  народної творчості

1

 

37.

РМ Складання оповідання за прислів’ям

1

 

38.

Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар. «Химерний-маленький?», «Хто розмовляє?». Фольклорна основа віршованих загадок

1

 

39.

«Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто сестра і брат ». Життєствердний пафос віршів. Особливості поетичної мови.

Т.л.: акровірш, порівняння

1

 

40.

Контрольна робота. Відповіді на питання

1

 

                       Історичне минуле нашого народу

 

41.

«Повість временних літ» - найдавніший літопис нашого народу. Літописні оповіді: «Три брати-Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава». Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів

Т.л.: літописи

1

 

42.

Літописні оповіді: «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість тощо

1

 

44.

Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі, любов до рідної землі

1

 

45.

Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки

Т.л.: драматичний твір і його побудова, гіпербола

1

 

46.

Виразне читання поезій О.Олеся

1

 

47.

Контрольна робота . Контрольний твір за вивченими творами

1

 

                              Рідна Україна. Світ природи

 

48.

Тарас Шевченко. Розповідь про поета, його дитинство ( на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах»)

1

 

49.

Т.Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…», «Садок вишневий коло хати». Картини довколишнього світу природи

Т.л.: персоніфікація, ліричний твір

1

 

50.

ПЧ  Т.Шевченко. «Сонце заходить», «Над Дніпровою сагою» та інші

1

 

51.

Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. «Не бував ти у наших краях!». Майстерне відтворення краси природи

1

 

52.

Павло Тичина. «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова

Т.л.: метафора, епітет

1

 

53.

Література рідного краю

1

 

54.

Євген Гуцало. Основні відомості про письменника.  «Лось». Зміст твору

Т.л.: оповідання

1

 

55.

Євген Гуцало.  «Лось». Вічне протистояння добра і зла. Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра

1

 

56.

Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань

1

 

57.

Євген Гуцало. «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…». Дивовижний світ рідної природи 

1

 

58.

ПЧ  Олена Пчілка «Сосонка». Вічна проблема добра і зла у творі

1

 

59.

РМ Контрольний твір-характеристика персонажа

1

 

60.

Максим Рильський. Відомості про поета. «Дощ». Вміння поета бачити красу рідної природи

1

 

61.

Максим Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…». Краса рідної природи, єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям

1

 

62.

Григір Тютюнник. Коротко про письменника.  «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини

1

 

63.

Григір Тютюнник. «Дивак». Паралельність і єдність двох світів – природи і людини. Образ доброго хлопчика Олеся

1

 

64.

Микола Вінграновський. «Перша колискова», «Бабусин дощ», «Сама собою річка ця тече…». Поезія – особливий спосіб вираження почуттів людини. Висловлення поетичною мовою любові до дитини і турботи про неї

1

 

65.

М.Вінграновський. «Сіроманець». Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка

1

 

66.

Гуманізм повісті. Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки

1

 

67.

Література рідного краю

1

 

68.

Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення

1

 

69.

Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення

1

 

70.

Контрольна робота. Усний залік

1