Дивошкола
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [5]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 10
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли

Всього матеріалів в каталозі: 5
Показано матеріалів: 1-5

Спільнокореневі слова й форми слова

Мої файли | Переглядів: 448 | Завантажень: 34 | Додав: Valia | Дата: 29.10.2014 | Коментарі (0)

Мета: ознайомити учнів із історичним розвитком української мови;

            розвивати артистичні вміння та навички;

            виховувати естетичний смак, шанобливе ставлення до рідної мови.

Мої файли | Переглядів: 1762 | Завантажень: 0 | Додав: Valia | Дата: 28.10.2014 | Коментарі (0)

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Л.Пономаренко;              допомогти розкрити характери героїв, з’ясувати причини жорстокості по відношенню до німця, усвідомити ідейний зміст твору, дати поняття новели як жанру; розвивати уміння висловлювати свою думку, доводити її, навички виразного читання та вміння працювати в групах; виховувати почуття гуманізму, милосердя, уміння прощати

Мої файли | Переглядів: 3388 | Завантажень: 78 | Додав: Valia | Дата: 28.10.2014 | Коментарі (0)

Тема. Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. Способи їхнього вираження (Слайд 1)

Мета: поглибити знання учнів  про другорядні члени речення; про поширені та непоширені речення; формувати навички  розпізнавання їх у реченнях; удосконалювати вміння робити синтаксичний аналіз речень; розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів, творчу уяву; мовленнєві навички; 

виховувати любов до природи, інтерес до української мови, традицій українського народу.

Тип уроку: урок формування знань, умінь та навичок.

Обладнання: підручник,  презентація, таблиця «Другорядні члени речення», картки для кольорової рефлексії.

                                                              Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Діти, сьогодні до нас в гості завітав Незнайко. Набридло йому, що всі його так звуть. Вирішив хлопчик об’їхати весь світ у пошуках нового та цікавого. Тож сьогодні розкажемо йому все про другорядні члени речення, про поширене та непоширене речення, пригадаємо види речень за будовою, граматичну основу речення. А ще ознайомимо Незнайка із рослинними символами України. (Слайд 2)

  1. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання (Вправа 132)

Мовна гра «Так» чи «Ні»

(Так – учні плескають в долоні, ні – не плескають)

Учні коментують кожну відповідь

1.Граматична основа речення – це підмет і присудок(так)
2.Роса прикрасила калину – це речення розповідне(так)
3.Чи люблять діти Україну? – це речення  спонукальне(ні)
4.Небо зайнялось багрянцем – двоскладне речення (так)
5.Я люблю рідну країну – це непоширене речення(ні)
6.За емоційним забарвленням є розповідні,питальні ,спонукальні речення (ні)
7.Означення відповідає на питання як? де? (ні)
8.Додаток відповідає на питання непрямих відмінків( так)
9.Обставина підкреслюється хвилястою лінією (ні)

    4. Основна частина уроку

Слово вчителя (Слайд 3-7 )

Кожен народ має народні символи. Народні символи – це те, що найбільше любить і шанує наш народ. Про народні символи складено багато пісень і легенд, вони використовуються в обрядах, звичаях. Їх вишивають на сорочках, рушниках. Народні символи – це наші святині. До них належить калина, верба, дуб, барвінок та інші. Спробуймо поєднати цю інформацію із граматичними завданнями.

Тренувальні вправи

  1. Записати речення. Визначити головні та другорядні члени речення, частини мови, якими вони виражені.

Наш народ шанує вербу. Вона своїм корінням очищає воду. Здавна люди любили цілющу калину. Дуб вважають символом сили і могутності. Народ цінує барвінок за його вічну молодість.

  1. Виконати вправу 130, с. 77 (Доповнити речення обставинами з довідки)
  2. Перепишіть, заповнюючи пропущені місця самостійно дібраними означеннями, додатками, обставинами. Якими частинами мови вони виражені? Визначити граматичну основу речень.

Восени калина вкривається ... ягодами.

Ягоди калини мають лікувальні...

Вона росте в …

 

      4. Прослухти речення. У кожному з них є один другорядний член. Якщо це додаток, учні підіймають зелену картку, якщо означення — червону, якщо обставина — жовту. (Слайд 8-11)

1. Любуйтеся калиною, коли цвіте, а дитиною — коли росте. 2. Срібліє вербиця —здорова тече водиця. 3. Калина вродою пишається. 4. Стоїть дівонька, як в лузі пишається калинонька.

Фізкультхвилинка(Слайд 12)

Лінгвістична гра «Побудуй схему» (Слайд 13)

Учні записують речення. Самостійно визначають головні та другорядні члени речення. Один із учнів на дошці будує схему речення, використовуючи картки з умовним позначенням.

Хизувався дуб міцним корінням. Калина нас здоров’ям напувала.

 

Творче завдання (Слайд 14)

Сьогодні ми багато говорили про народні символи України, використовували відповідні прислів’я. Пригадаймо, які рослини належать до народних символів, що вони означають. Навіщо нам знати про символи України? (Учні відповідають на питання) Все це нам знадобиться для виконання творчого завдання. Напишіть міні-твір на тему «Без верби й калини  нема України».(5-6 речень). (Для творчої атмосфери вчитель вмикає музичний запис). Виконати синтаксичний розбір одного речення.

 

Презентація творчих робіт і граматичного завдання

 

5. Підсумок уроку. Оцінювання

Мікрофон

  • Тепер я знаю…
  • Найбільше мені запам’яталося…
  • Мені сподобалось…

Кольорова рефлексія

Учні оцінюють свою поведінку, знання та поведінку  і знання всього класу, використовуючи червоні (позитивно) та чорні (негативно) картки .

       6. Домашнє завдання

1 група – Знайти  прислів'я та приказки про рослинні народні символи України (5 – 6). Підкреслити головні та другорядні члени речення.

2 група – Скласти 6 речень про рослинні народні символи України. Підкреслити головні та другорядні члени речення.

3 група – Скласти казку про другорядні члени речення. Підкреслити головні та другорядні члени речення в 3 реченнях.

       7. Підсумкове слово вчителя (Слайд15)

Незнайко дякує вам за те, що розповіли йому багато цікавого, нового для нього. Йому, як і мені, було надзвичайно приємно працювати з вами. Ви проявили себе розумними, здібними, талановитими учнями. Молодці!

 

 

 

 

Мої файли | Переглядів: 2494 | Завантажень: 89 | Додав: Valia | Дата: 28.10.2014 | Коментарі (0)

Урок допоможе засвоїти різницю між спільнокореневими словами та формами слів

 

Мої файли | Переглядів: 13173 | Завантажень: 0 | Додав: Valia | Дата: 28.10.2014 | Коментарі (0)

Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples